تقریبا خوراک اصلی نیمی از جمعیت جهان برنج است. در برخی کشورها نیمی از کالری دریافتی روزانه از برنج تامین می شود. دانه کامل برنج چندین لایه مختلف دارد اگر خارجی ترین لایه پوست طی فرآیند حذف شود برنج قهوه ای نامیده می شود. اگر برنج قهوه ای تا حدی آسیاب شود که سبوس خود را از دست دهد به برنج سفیدی تبدیل می شود که بیشتر مواد مغذی اش را از دست داده است. برنج قهوه ای جزو غلات کامل طبقه بندی می شود و ارزش غذایی بیشتری نسبت به غلات تصفیه شده دارد. وقتی برنج قهوه ای به برنج سفید تبدیل می شود ٩٠درصد ویتامین B۶، نیمی از منگنزو فسفر، بیش از نیمی از آهن و همه فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری آن از بین می رود. برنج قهوه ای منبع خوبی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین B١، ویتامین B٣، ویتامینB۶ ، منگنز و فیبر است که در تامین سلامتی بدن نقش زیادی دارد. با گنجاندن برنج قهوه ای در برنامه غذایی روزانه خود از تامین نیاز خود به درشت مغذی ها و ریز مغذی ها اطمینان حاصل کنید. برنج قهوه ای یکی از منابع مهم منیزیم به شمار می آید. همان طور که می دانید منیزیم نقش های مختلفی در بدن ما دارد. یکی از نقش های آن …

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *